Suprise Birthday Dari Insan-insan Tersayang!

MENERIMA KEJUTAN DI HARI LAHIR


Assalamualaikum semua.

Terima kasih kakak-kakak ku sayang, muah! muah!. Sebab buatkan suprise untuk adikmu ini, hihi. Memandangkan birthday kali ni penuh dengan kejutan, harus lah kenangannya kita simpan disini kan. Aku dapat dua suprise untuk birthday aku tahun ni.

Yang pertamanya, pada pagi hari birthday aku tu, officemate aku, Kak Akma kebetulan tak masuk ofis pagi tu sebab nak ke Hospital Taiping untuk rawatan susulan gigi dia. Aku dah maklum tentang tu sehari sebelum tu lagi. Tapi tiba-tiba dalam kesejukkan pagi tu, sebab hujan kan, dapat mesej dari Kak Akma. Katanya, "Sue, boleh tak tolong ambikkan barang Kak Akma di SK Jelai". Dalam perjalanan aku nak ke tempat kerja, aku akan jumpa dengan SK Jelai ni dulu. Sekolah tepi jalan ja. Aku pun macam, eh barang apa pulak Kak Akma ni. Lepas tu dia cakap, ada lah barang dia beli. Nak minta tolong aku ambikkan jugak. Sebab takut dia tak sempat p ambik. Aku pun ok lah kan, boleh ja tolong, bukan susah pun.

Pagi tu aku pun berhenti lah dekat SK Jelai, masuk ja pagar sekolah nampak ada kotak putih atas meja dekat pondok guard tu, eh apa benda pulak tu. Lepas tu pakcik guard tu tanya, nak ambik barang Kak Akma ka, aku kata ya. Dia tanya aku pulak, barang tu awak punya ka, aku kata tak lah, saya tolong ambikkan ja, Kak Akma yang suruh. Lepas tu pak cik guard tu tanya lagi, awak nama apa, Syuhaina Atikah ka, ya saya. Ok, Selamat Hari Lahir!. Dalam hati cakap, kena prank dah aku ni. Masuk dalam kereta, bukak kotak tu nak tengok ada apa. Tengok-tengok dalam tu ada brownies tulis Happy Birthday Sue. Ewah!, suka lah aku kan.

MENERIMA KEJUTAN DI HARI LAHIR

Tak habis lagi dekat situ wei!. Aku sampai sekolah, masuk ja pejabat, sampai dekat meja aku, aku tengok kerusi aku duduk tu bersepah-sepah dengan kertas & buku. Dalam hati dah membebel dah masa tu. Siapa lah yang buat tempat duduk aku macam ni. Tapi lepas tu aku tergelak seorang. Taw kenapa?. Rupanya dekat bawah buku dengan kertas tu ada hadiah hangpa!. Allahu, beria-ria taw officemate aku ni buat semua tu. Ish, terharu betul aku taw. Senyap-senyap ja dia kan. Memang betul suprise dibuatnya. Terima kasih banyak-banyak Kak Akma, susah-susah ja taw.

MENERIMA KEJUTAN DI HARI LAHIR

MENERIMA KEJUTAN DI HARI LAHIR

Yang keduanya, ya hampun baik sangat lah kakak aku yang seorang ni. Terima kasih Kak Khaty!. Boleh pulak dia hantar suprise delivery untuk aku. Olo, yang ni pun aku terharu taw. Sebabnya awal tu sibuk ja dia tanya aku ada mana, ingatkan kenapa. Petang tu lepak-lepak depan rumah dengan Mak & Zahra, datang lah depa hantar suprise delivery ni.

MENERIMA KEJUTAN DI HARI LAHIR

MENERIMA KEJUTAN DI HARI LAHIR

Terima kasih lah pada insan-insan yang masih mengingati, yang sentiasa mengingati, yang sentiasa memekarkan hubungan silatulrahim kita ni. Walau kekadang ada jugak yang tak suka dengan cara kita, ada yang memandang serong pada kita, ada yang tak gembira dengan hidup kita, abaikan ja manusia yang sentiasa menunggu untuk memberi komen yang menyakitkan hati kita. bak kata pepatah, "Tak hidup dek puji, tak mati dek keji".

7 comments

  1. Hepy bday.. semoga dimurahkan rezeki, dipanjangkan usia dan bahagia disamping keluarga :)

    ReplyDelete
  2. Bestnya orang raikan kita kan Acik..

    ReplyDelete
  3. Seronok nya dpt byk hadiah dan suprise. Sanah helwah aina. Semoga sihat dan ceria selalu.

    ReplyDelete
  4. Wah happening birthday sue semoga terus disayangi org2 sekeliling

    ReplyDelete
  5. wow! best nyer. indah nyer moments ni, sue.
    happy besday.
    moga panjang umur ye. sihat sentiasa. in shaa Allah...

    ReplyDelete
  6. happy birthday Sue..seronok kan bila dapat surpriseeee

    ReplyDelete
  7. Untung Aina dapat surprise. Seronokkan

    ReplyDelete