Selamat Hari Bapa



Tak ramai yang sedar kewujudan Hari Bapa atau bila tarikh sebenar hari yang tak kurang pentingnya ni.Tapi sambutan hari Hari Bapa ni agak kurang sikit hangatnya berbanding dengan Hari Ibu yang diraikan pada bulan lepas.Takpa lah asal kita tak lupa jasa & pengorbanan Mak Abah kita.

Tak dinafikan pengorbanan Bapa sememangnya besar.Perkara penting untuk melahirkan keluarga bahagia terletak kepada kepimpinan Bapa.Keupayaan mendidik, menjaga keselamatan, memberi kasih sayang, menyara keluarga & mempertahankan keluarga.Ternyata pengorbanan Bapa jugak tak ternilai harganya.

Hari Bapa yang hadir pada bulan Jun setiap tahun tak harus kita biarkan tanpa pengisian yang bermakna.Sebagai anak kita sememangnya dituntut untuk menghargai jasa & pebgorbanan Bapa yang membesarkan kita.

Mungkin sekadar ucapan ringkas pada hari ni dapat mengukir senyuman di bibir Bapa kita.Kalau dapat kita menghargainya macam mana kita menghargai Hari Ibu setiap tahun lagi lah bagus.Semoga semua Bapa dapat menjadi ketua keluarga yang memimpin keluarganya & membentuk masyarakat yang positif & bahagia.

Terima kasih pada Abah saya, Mohd Nadzarudin yang banyak berkorban sampailah saya mampu menjadi seperti sekarang.Saya sentiasa mendoakan kepada Abah saya sentiasa sihat & dalam rahmat Allah selalu.Tak lupa jugak buat Ayah mertua saya, Zahidin yang banyak membantu saya sepanjang saya menjadi anak menantu beliau.

Selamat Hari Bapa kepada semua yang bergelar Bapa di Malaysia & seluruh dunai.


2 comments