Setia Dengan PET PET

Selalu kalau ada anak kecik ni perkara penting setiap bulan kita kena beli pampers lah kan?.Kalau dulu-dulu pakai lampin ja.Masa tu kalau kita tengok dekat ampaian rumah jiran-jiran ni, nampak bersusun ja kain lampin.Taw dah lah yang dia ada anak kecik.

Posting kali ni nak cerita pasal pampers anak pulak.Boleh tak?hihi..Pampers pertama Zahra aku beli jenama Drypers.Tak taw lah kenapa aku beli Drypers.Mungkin terpengaruh dengan iklan TV.Dengan tagline wee..wee dry! lah masa tu, hihi.Anak first mana ada knowledge pasal pampers lagi.Drypers ok ja dengan Zahra sejak newborn.Zahra pakai Drypers ni sampai umur 5 bulan.Memang setia lah dengan Drypers.
sumber google

Bila dah masuk 6 bulan, dah besar sikit kan.Nak lah tukar pampers pants/seluar.Senang.Sarungkan ja.Kalau pakai yang tampal ni, jenuh aku bergelut nak pakaikan pampers.Pastu dah pandai buka pulak.Haih, geram taw Zahra ni!.Aku p Tesco untuk beli barang dapur, sekali tengok pampers PET PET Daypants murah.Terus aku rasa teruja nak cuba pampers ni.

sumber google

So berubah arah lah ke PET PET pulak.Yang best, jenis kain lembut, design pun cantik!.Suka sangat.Harga pun murah, banyak pulak tu.(PET PET tak bayar untuk cakap macam ni na,hihi)Zahra pakai pampers saiz M.Kalau ada murah kat Tesco memang aku beli 2-3 pack.Tak nak lah putus pampers.So, memang ada 1-2 pack stok pampers kat rumah.
Cute kan design dia?.Memang aku promote abis lah pampers ni dekat sesapa.Bukan pampers lain tak bagus, semua pun ok ja.Cuma kena tengok tahap sesuai lah dengan baby.

Zahra sekarang dah start melasak.Dah thrill nak pakaikan pampers jenis biasa tu.Memang sekarang aku beli jenis pampers pants ja.Aku penah beli Drypers Classic Pantz pack hijau.Tahan kebocoran jugak.Harga pun ok, murah!.Yang aku suka, pampers ni berat tapi permukaan basah tu lembap.
sumber google

Tengok!Semua pampers pun aku puji ok.Tapi tetap setia dengan PET PET.Sampai sekarang pakai PET PET lagi.Agaknya ada lagi ka jenis pampers lain pulak bertukar lepas ni?haha..tengoklah macam mana na.Cuma aku berharap Zahra dapat putus pampers sebelum 3 tahun.huhu..kena gigih toilet training lah.

No comments