Zahra Demam Selsema

ANAK BONDA DEMAM SELSEMA


Assalamualaikum semua.

Selamat bercuti!!!. Dah cuti sekolah kan. Semoga adik-adik semua dapat memanfaatkan curi sekolah ni dengan benda yang berfaedah ya.

Ok, balik pada tajuk asalnya. Sekarang kan musim demam, selsema, batuk, sakit tekak & sewaktu dengannya. Zahra pun baru kena demam selsema. Dekat seminggu jugak lah Zahra demam. Dah bawak p klinik & bagi ubat, alhamdulillah dah sihat dia.

Anak Bonda Demam Selsema

Kesiannya alahai aku tengok Zahra ni masa demam. Ni pun masih batuk & selsema sikit . Urm, rasanya mungkin sebab cuaca yang tak menentu kud Zahra tak sihat macam ni.  Sekejap panas, nanti pulak sejuk ja kalau hujan.

Demam-demam ni bukan main merengek lagi dia. Nampak ja aku pegang plastik ubat, mula lah start nak menangis. Marah tak kira lah dia. Ditepis-tepisnya tangan aku ni, haha. Lawak pun ada taw Zahra ni. Tapi rasa kesian pun ada. Kalau lah sakit tu boleh pindah dekat aku kan senang, huhu.

Apa pun semoga anak Bonda ni cepat sembuh ya. Kalau boleh biar Bonda ja yang tanggung segala kesakitan anak Bonda ni, biar Bonda yang demam, hihi.

12 comments

  1. Alaa kesiannya tgk dia melepek gitu.. gws zahra

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kak, kesian lah dekat dia.

      Delete
  2. Alolo siannya tanje Ibu Angah nie. Semoga cepat sembuh tau, hari tu balik sana pun ada lagi selsema dan batuk tu kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahra dah sihat ibu angah :).

      Delete
  3. Syafakillah zahra. Take a good care of her aina.

    ReplyDelete
  4. budak2 demam ni memang risau sebab sekarang macam2 penyakit menyerang budak2 kan kena pantau selalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak. alhamdulillah, nasib baik takda apa2

      Delete
  5. Da elok dah Zahra?
    Skang musim x menentu.
    Panas panjang. Hujan jap.

    ReplyDelete