Aktiviti Masak Bubur Asyura Saudara Mara

17:57 Bonda Zahra 6 Comments

MASAK BUBUR ASYURA SECARA BERGOTONG-ROYONG

Assalamualaikum semua.

Masar Bubur Asyura Bergotong Royong

Hari ni terbukti lagi keutuhan semangat kekeluargaan kami, haha. Aktiviti memasak bubur asyura dah berjaya kami laksanakan, cewah!!, hihi. Ya lah kan walaupun merancang last minit, tetap menjadi kan. Puas hati!. Bahan-bahan semua tuan rumah yang sediakan, aku dengan Mak & kakak-kakak aku sumbangkan tenaga ja, hihi.

Masar Bubur Asyura Bergotong Royong

Masar Bubur Asyura Bergotong Royong

Aktiviti bermula jam 2.30 petang dengan dimulai berkelah makan tengah hari beramai-ramai di rumah Tok Saudara aku ni di Kampung Sempeneh Batu Kurau. Makanan tengah hari pun disediakan oleh tuan rumah. Semoga Allah memurahkan rezeki tuan rumah ya. Aktiviti memasak bubur asyura kami buat secara bergotong-royong bermula dari persiapan tempat nak memasak sehinggalah kerja-kerja mengemas.

Aku rasa kan memang patut ada lagi aktiviti-aktiviti macam ni kan, demi untuk mengukuhkan lagi semangat kekeluargaan kita. Semoga ukhwah yang terjalin akan berkekalan & mendapat keredhaan Yang Maha Esa. Syukur pada Mu Ya Allah, alhamdulillah.

You Might Also Like

6 comments:

  1. yummyy ..baru petang tdi jiran sebelah bagi bubur asyura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekaramg musim kacau bubur asyura kan.

      Delete
  2. susah dh nk dpt yg sedap skrg x mcm zaman mak2 kite dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui tu. Kalau nak yg sedap ditekak ni mmg kena suruh mak yg buatkan.sikit pun xpa.puas rasa.

      Delete
  3. Nak jugak.. teringin sangat nak makan..

    ReplyDelete