Projek Biskut Raya

BISKUT RAYA TAHUN 2017


Assalamualaikum semua.

Alhamdulillah kita dah pun hampir pada penghujung bulan Ramadhan, rasa sayu pulak hati ni bila ingat yang Ramadhan akan meninggalkan kita. Tapi pada masa yang sama, keterujaan nak beraya tu dah semakin dirasai. Seronok nak berjumpa dengan adik beradik.

Dari dua minggu lepas aku dah start buat biskut raya dengan Mak & Kak Tina. Alhamdulillah dah settle semua. Dapat dekat lapan jenis semuanya, lapan jenis kami siapkan dalam masa 2 minggu ni. Lega!!. Ada jugak 2, 3 orang yang selit order.

Setiap malam buat 1 ke 3 jenis. Balik kerja aku p rumah mertua aku untuk bukak puasa, malam aku balik rumah Mak godek buat biskut raya. Pukul 11 ke 12 malam settle. So, berjaya lah misi biskut raya aku untuk tahun ni dengan bantuan Mak & Kak Tina. Aku tukang bakar kuih. Mak tolong bancuh, Kak Tina tolong tekap, hihi. Zahra pulak tolong makan, haha.

Biskut Raya Tahun 2017

Biskut Raya Tahun 2017

Biskut Raya Tahun 2017

Biskut Raya Tahun 2017

Biskut Raya Tahun 2017

Biskut Raya Tahun 2017

Tu antara biskut raya yang berjaya aku siapkan. Selalunya memang aku tak pernah beli biskut raya, setiap tahun buat sendiri. Sebab family semuanya kuat makan biskut raya. Kalau nak beli jenuh!, haha. Biskut raya ni semua available dekat rumah Mak aku lah sebab aku mana ada rumah sendiri kan?, hihi. So, kalau nak rasa biskut raya aku ni kena lah datang beraya dekat rumah Mak aku ok.

Nanti-nanti aku share resepi biskut raya yang aku buat ni dengan hangpa ok?.

10 comments

  1. Bestnya banyak kuih raya dia. Eh miza nampak ada mazola la

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena buat banyak cik mija, family kuat makan kuih raya.a,ah ada mazola.fav mak aina tu:)

      Delete
  2. rajinnya buat kuih raya.. hehehe.. Nurul kuih tunjuk je >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. aina tiap tahun buat nurul. kalau nak beli jenuh lah. family kuat makan kuih raya.

      Delete
  3. Wah banyaknyaa. dulu masa kekecik ingat lagi semua benda Mak buat sendiri. pastu semenjak dah ada cucu ni, cucu dok ngacau dia je . kalau buat awal pun habis awal hahaha. last last yang ada cuma tart/makmur/kerepek je.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. kena rajin kak, kalau malas kena marah ngan mak lah, haha.

      Delete
  5. Rajin yang amat ni. Saya rajin beli je. Pastu makan. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, duk faham dah tiap kali raya buat puan.

      Delete