Ruam Bayi Powder

14:01 Bonda Zahra 0 Comments

Ruam Kulit Bayi


Assalamualaikum semua. Selalunya kulit bayi yang baru dilahirkan sangat lembut & sensetif jadi mudah untuk ia tertedah kepada pelbagai jenis penyakit kulit. Kita sebagai Ibu Bapa memang tak boleh ambil ringan perihal masalah penyakit kulit bayi kita sebab masalah penyakit kulit macam ruam, amat mudah dihidapi oleh bayi.

Terdapat beberapa kategori ruam yang biasa dialami oleh bayi. Ni antara jenis-jenis ruam yang biasa dialami oleh bayi kita:

Ruam Lampin

Bayi akan mengalami ruam lampin jika bayi dibiarkan memakai lampin untuk satu tempoh yang lama sebab air kencing akan bertindak balas dengan kulit bayi. Ia menyebabkan timbulnya bintik-bintik merah. Bintik ni boleh bernanah kalau tak dirawat segera. So, pastikan kita kerap menukar lampin bayi bagi mengelak masalah ni.

Ruam Panas

Cuaca panas menyebabkan bayi berpeluh. Peluh-peluh yang terkumpul di celah pelipat tubuh kemudiannya akan bertindak balas dengan kulit bayi sehingga menyebabkannya mengalami keradangan. Memakaikan bayi pakaian yang sesuai juga adalah salah satu langkah bagi mengelakkan bayi kita daripada mendapat ruam panas.

Ruam Susu

Ruam ni jugak disebut sebagai 'kurap susu'. Masalah ni terjadi sebab lebihan susu yang meleleh ketika bayi menyusu tak dibersihkan dengan segera. Akibatnya berlaku lah tindak balas bakteria & fungus terhadap kulit bayi.

Seperti yang kita sedia maklum, macam-macam jenis ubat untuk merawat ruam pada bayi, ada di pasaran sekarang & sesetengahnya mengandungi bahan steriod. Walaupun ia dapat menyembuhkan ruam bayi kita, tapi kita pasti ka yang krim tersebut tak menipiskan kulit bayi kita?

Kulit bayi sangat sensitif & sekiranya kulit bayi menipis, ia akan mendatangkan penyakit kulit yang lain pulak. So, kita kena bijak memilih krim yang sesuai untuk kulit bayi.

Ruam Bayi Powder

Bedak ruam bayi, penawar eczema & penyakit kulit

Ni aku nak kongsikan salah satu penawar untuk ruam bayi. Ruam Bayi Powder ni sesuai untuk semua peringkat umur & semua jenis masalah kulit. Selain merawat ruam, bedak ni jugak sesuai untuk merawat masalah kulit lain seperti psoriasis, ekzema, gatal-gatal kulit, kudis buta, kayap, demam campak & lain-lain yang berkaitan dengan penyakit kulit.

Kelebihan Ruam Bayi Powder

bedak ruam bayi, penawar eczema & penyakit kulit

☑ Bedak ni dihasilkan daripada 100% tanah liat yang mengandungi mineral semulajadi.

☑Ia mengandungi mineral semulajadi yang bertindak menyerap segala kotoran & toksik yang terdapat pada kulit.

☑Cepat meresap dalam kulit. Kulit terasa sejuk & lembut.

☑Satu bekas tahan agak lama. Selalunya dapat digunakan untuk beberapa bulan.

☑Bebas paraben & jugak bahan-bahan kimia berbahaya.

☑Kandungannya dari 100% bahan semulajadi seperti tanah liat putih & air galian yang dah ditapis secara khusus.

☑Berbaloi, murah & berkesan!

Cara Guna Ruam Bayi Powder


Pakai bedak ni di bahagian yang bermasalah. Sapukan pagi selepas mandi, malam sebelum tidur & seberapa banyak kali dalam sehari untuk dapatkan kesan maksima. Untuk kesan yang lebih cepat, lepas 2 jam sapu, bersihkan dengan air yang bersih, & sapu lagi. Ulang seberapa banyak kali di peringkat awal mencuba bedak ni.

Cara Pemakaian:

Waktu Siang

Pakai sekerap yang boleh ketika masalah kulit sedang teruk. Selepas beberapa jam, jika bedak kelihatan pudar & diserap peluh, cuci bersih dengan air. Lap & keringkan kemudian sapu.

Waktu Malam

Sebelum tidur sapukan di beberapa tempat yang memerlukan. Sapuan diwaktu malam lebih berkesan sebab waktu tidur kita kurang bergerak. Sekiranya bedak kelihatan kering, tambahkan sedikit air yang bertapis sahaja atau air zam-zam untuk elakkan dari terkena klorin air paip

Ruam Bayi Powder Boleh Dimakan

bedak ruam bayi, penawar eczema & penyakit kulit

Kita tak perlu risau sebab takda sebarang kesan sampingan sekiranya bayi atau anak kita termakan bedak ruam ni. Sebab bedak ni adalah 100% semulajadi tanpa sebarang bahan kimia mahupun racun. Hal ni dikhuatiri tangan bayi menggaru muka & terkena bedak. Ianya bahaya jika termasuk ke dalam mulut.

Testimoni Pengguna Ruam Bayi Powder


Testimoni Psoriasis

 Testimoni Psoriasis Ruam Bayi

Penawar Eczema

Penawar Eczema Bayi

Perbezaan Ruam Bayi Powder


Sudah menjadi lumrah bila wujudnya produk yang selamat, berkesan & laris ianya pasti menjadi sasaran untuk orang meniru & mengeluarkan produk palsu. So, amat penting untuk kita taw yang mana satu  produk Ruam Bayi Powder yang original atau tak. Salah satu yang hangpa kena taw, Ruam Bayi Powder ni tak pernah menukar nama atau packaging. Ni bermakna ia masih kekal dengan nama Ruam Bayi Powder & packagingnya masih sama macam gambar dekat bawah ni.

bedak ruam bayi, penawar eczema & penyakit kulit

Kesimpulannya di sini, selain dari nama & label macam yang aku terangkan tu, kalau hangpa nampak produk yang seakan-akan sama tapi nama & packaging ada sikit perbezaan, sila berhati-hati ya sebelum membeli.

Pastikan beli Ruam Bayi Powder yang original taw? Bagi mendapatkan hasil yang terbaik. Harga sebekas Ruam Bayi Powder RM38.90 setiap satu. Untuk maklumat lanjut:

Website:



Facebook: 


Hubungi:

HQ Encik Hafis 013 480 6787 (Bahagian Pemasaran)

Puan Nurul 017 623 9935 (Produk Owner)

Semoga dengan perkongsian ni dapat membantu sesiapa yang memerlukan. Tambah-tambah lagi yang ada anak kecil mengidap Eczema ni. Apa pun ni semua adalah ikhtiar kita, yang menyembuhkan adalah Allah swt. Tapi sebagai manusia kita dituntut untuk berusaha. Insyaallah.

You Might Also Like

0 Pengomen: