Pindah Rumah Sewa Baru

10:10 Bonda Zahra 0 Comments

Assalamualaikum.

Yeah, Alhamdulillah. Dah selesai semua, ya semua!. Rumah dah cat, barang dah masuk, & langsir pun dah gantung. Sekarang tengah pokai, haha. Banyaknya kos nak pindah rumah kan? Kena slow-slow balik menabung. Apa pun syukur segala urusan Allah permudahkan. Dah dekat 3 minggu aku pindah rumah sewa baru. Alhamdulillah walaupun masih menyewa, tapi rumah yang ni lebih selesa.

Lokasi rumah baru ni tak jauh pun dari rumah lama. Masih lagi satu jalan, tapi lain kawasan. Rumah lama dekat bahagian belakang. Rumah sewa baru ni dekat hadapan jalan. Bercakap pasal pindah rumah ni kan, mak oi, penat!. Tu lah kan orang perempuan, konon barang macam tak banyak, sekali bila dah punggah. Aduhai, patah pinggang woi. Disebabkan masa suntuk, jadi kami kemas berperingkat. Makan banyak hari jugak lah kemas semua ni.

So basicly sekarang ni semuanya dah berjalan macam biasa. Dah unpack & susun semula semua baju & barang-barang macam biasa. Kawasan rumah selamat & teratur. Macam aku cakap lah, walaupun rumah ni selesa semua, tapi masih rumah sewa kan. Doa-doakan lah semoga cepat dapat rezeki untuk beli rumah sebiji. Siapa yang tak plan nak rumah sendiri. Tapi taw ja lah sekarang ni, mahal!. Telan air liur kalau tengok harga rumah sebiji. Tu semua jugak yang buat kita makin kuat kerja kan. Rezeki tu milik Allah. Kalau Dia nak bagi, sekejap ja Dia boleh bagi. Kita sebagai manusia kena usaha & banyakkan berdoa. InsyaAllah.

Nak kongsi sikit gambar rumah sewa yang dah siap cat & kemas. Dekorasi ala kadar ja ni, kalau ikut keinginan hati ni boleh masuk kategori muflis pulak nanti, hihi.





You Might Also Like

0 Pengomen: