Nur Zahra Aressa Dah 1Tahun9Bulan

23:43 Bonda Zahra 2 Comments

Assalamualaikum.

Lama tak update pasal anak kesayangan aku ni. Sekarang ni seronok dia dah pandai semua. Tapi ada kala buat perangai pelik dia jugak. Bila dah besar ni, ada lah perangai-perangai bijak dia keluar, hihi. Semalam genap lah anak Bonda berusia 1 Tahun 9 Bulan.

Sekarang ni dia dah potpet-potpet, tapi cakap bahasa dia lah. Jerman ada, latin pun ada, haha. Lepas tu tengok aku, aku pun ok yaka, macam bersembang balik dengan dia. Kekadang tu keluar jugak bahasa yang aku faham macam bla, bla, ayam. Bla, bla, tv. Macam balik rumah TokWan dia, turun kereta p tengok ayam. Kalau dapat call dari mama & papa, 'ekum alam , papa beli lat, bina, totak'.  Wajib pesan macam tu, haha.

Sekarang ni tak nak dah pakai pakaian yang aku pilih. Dia nak pilih sendiri. Susah jugak ya, sebab kadang yang dia pilih tu tak sesuai, hihi. Pampers, hurm. Ya dia masih lagi pakai pampers saiz M PetPet Daypants. Bila lah nak tukar saiz besar sikit ni Zahra.

Sebelum ni dia memang takut bunyi mercun, tapi dah besar ni dah pandai main mercun. Tapi mercun PopPop ja lah, hihi. Selalunya bunyi hon dia terus lari dekat aku sebab takut. Mungkin sebab bunyi kuat.

Bab terlampau suka sesuatu tu dah nampak dah la ni. Dia dah pandai suka teddy bear, kasut yang comel-comel, bantal kartun-kartun. Budak perempuan, macam tu lah. Mula lah dia pegang dari mula tidur sampai esok pagi.

Gelak sesorang tu biasa lah. Memang dah lama dia buat macam tu. Duk dalam kereta ka, tengah main ka, kuat perasan budak tu!!.

Lagi tiga bulan, inshaAllah Nur Zahra Aressa masuk 2 tahun.  Cepatnya masa berlalu. Sedar tak sedar dah 1 Tahun 9 Bulan aku menjadi seorang Bonda. Sedar tak sedar anak Bonda dah besar dah. Suka senyum, suka mengusik & suka mengigit, hihi. Banyak betul gelagatnua sekarang ni, semua benda dia nak kacau. Bonda sibuk nak berbisnes Aiskrim Malaysia lah apa lah, dia pun sibuk nak menjual. Anak Bonda!, Anak Bonda!.

Semoga Zahra sentiasa sihat walafiat, cepat besar & sentiasa dilindunginya. Menjadi anak yang solehah & berjaya di dunia & akhirat. Amin. Bonda sayang Zahra sangat!.

You Might Also Like

2 comments:

  1. dah besar dah yer nak masuk 2 tahun.. semoga terus membesar dengan baik yer

    ReplyDelete