Masalah Tiada Bekalan Air Paip

00:44 Bonda Zahra 0 Comments

Masalah Gangguan Air Di Batu Kurau.

Assalamualaikum.

Hari ni takda air lagi. Minggu lepas pun macam tu jugak. Memang dekat kawasan aku tinggal ni selalu sangat takda air, selalu ja kes paip pecah lah apa. Lepas tu nak baiki, nak tunggu air paip ada balik tu punya lah lama. Kalau dapat makluman awal tu boleh lah kami simpan bekalan air siap-siap.
gangguan bekalan air
Macam petang ni, tak dapat makluman apa, tiba-tiba air takda ja. Check dalam tong air yang ada aku simpan minggu lepas tinggal setengah dah air dalan tong tu. Kalau dah habis air tu, terpaksa lah p lari mandi rumah TokWan Zahra dekat kampung tu ha. Sana air kampung so takda masalah lah. Boleh lah mandi puas-puas. Baru kepala segar, hihi. Di rumah aku ni kena lah jimat air, pemakaian terhad!.

Air minuman aku dah sediakan awal. Aku isi air paip tu dalam botol mineral yang besar. Bila-bila nak jerang air, nak memasak boleh lah guna air dalam botol tu. Berbotol-botol aku simpan. Langkah persediaan bila menghadapi kes takda air. Macam sekarang ni lah. Sediakan payung sebelum hujan orang kata. Hurm, ngam sangat!!.

You Might Also Like

0 Pengomen: