Kenapa Orang Yang Paling Kita Sayang Selalu Sangat Sakitkan Hati Kita?

Assalamualaikum.

Niat hati malam ni nak tulis entri panjang-panjang, tapi nampaknya dengan mood yang mendung ni, hajat tak tertunai, huhu. Pendek-pendek cukup lah ya. Suka lah entri pendek-pendek.

Kenapa orang yang paling kita sayang selalu sangat sakitkan hati kita? Bagi aku simple & mudah. Letaknya pada paling sayang. Sebabkan kita terlalu sayang, paling sayang pada seseorang, walaupun silap yang dia buat tu sangat lah kecil umpama kuman, ianya tetap buat kita sakit hati. Cakap ikut pengalaman babe!. Kita takkan rasa sakitnya sangat-sangat bila kita takda rasa sayang sangat-sangat. Betui ka apa aku cakap ni? Rasa sakit hati tu datang dengan rasa sayang. Dan sebab tu lah, ada sesetengah orang tak suka terlalu simpan rasa sayang yang banyak pada orang, takut hati disakiti.

Kita cakap dia yang paling kita sayang. Kita cakap jugak dia yang sakitkan hati kita. Mana yang kita nak korbankan & give in? Orang paling kita sayang atau rasa sakit hati? Ohh, mungkin ada yang cakap, sakit hati simpan lama-lama jadi nanah, membusung. Wei, kalau macam tu apa guna komunikasi? Apa guna kesefahaman? Apa guna kasih sayang yang kita ada, betui tak? Fikirkan tu. *acah macam penceramah kursus kahwin pulak aku ni, haha.

Jujur cakap kan, aku kadang-kadang terasa jugak sakit hati dengan orang yang aku sayang. Walau hanya untuk perkara kecil, hati tetap sakit, huhu. Tapi bagi aku, aku cuba untuk tak tunjukkan rasa sakit hati aku. Aku cuba overcome dengan berkomunikasi dengan dia, bersembang supaya aku lebih lagi mengenal dia. Distract aku daripada terus-terusan sakit hati & nak mengenal seseorang bukan cerita sehari dua, it tooks u a whole life. Sebab manusia berubah. Kekadang aku fikir, sikap aku ni nanti akan memakan diri aku semula ka? Sebab asyik makan hati, simpan. Bila nak besar? *padahal memang dah besar pun, haha. Entah lah. Just pray for the best. Marilah kita sayang-menyayangi ya. Ngee.
Oh ya, dan jangan lah asyik sangat sakitkan hati orang yang sangat-sangat sayangkan hangpa, ok? Hihi.

2 comments

  1. marah...sakit hati..cemburu...kecil hati tu tanda kita care tentang dia..kita sayang orang tu..kita letak dia ada dalam hati kita sebab tu bila dia bt sesuatu akan ada effect pada hati kita...

    ReplyDelete