Kenangan Merdeka

23:19 Bonda Zahra 2 Comments

Merdeka 31 Ogos.

Assalamualaikum.
hari merdeka, kenangan
Hari ni 31hb Ogos, hari kebangsaan atau hari Merdeka seluruh rakyat Malaysia. Hari ni buat aku terkenang kenangan aku tiga tahun lepas, saat aku dirisik oleh suami aku sekarang. Merisik pada hari merdeka, wah!!, patriotik tak kami? Hihi.

Masa tu, walau pun ramai yang cakap tak elok buat keputusan terburu-buru, tapi aku tetap nekad jugak.

Sebab masa tu aku fikir apa lah lagi masa terbaik untuk kenal bakal suami yang aku baru jumpa balik 2 tahun setengah sebelumnya tu. Melainkan di masa ni, di mana dia adalah dia tanpa ada siapa sebagai penggerak perbuatan. Kalau pun dia baran, keji & apa jugak keburukan lainnya akan aku terima apa adanya. InsyaAllah.

Alhamdulillah bulan seterusnya, kami masih sama seperti pertama kecuali berubah sini & sana. Dia lah lelaki yang aku pilih untuk meneman aku atas dunia & aku lah perempuan yang dia setuju bertanggungjawab atasnya.

Terima kasih kerana redha dengan saya. Terima kasih kerana berkorban & tak pernah berkira. Saya sayang awak, fillah. Lillahi ta'ala kasihi lah saya kerana الله jua.

Kepada pengantin-pengantin Merdeka atau yang lain punya kenangan manis pada hari Merdeka, selamat ulangtahun.

Semoga kita semua bersatu semula di akhirat sana dengan teman karib kita ni. Amin.

You Might Also Like

2 comments:

  1. sweet jugak tu...ada jugak berkongsi kenangan pada hari merdeka kan

    ReplyDelete