Hadiah Dari Babah

13:41 Bonda Zahra 0 Comments

Assalamualaikum semua. Selamat berhujung minggu.

Katanya Babah dah lama berhajat nak belikan anak dara dia basikal. Bagi aku, aku lebih suka Zahra yang sedang membesar dibelikan hadiah yang lebih cenderung pada pembelajaran. Contoh macam meja study yang aku beli tu. Atau buku, atau bahan bacaan atau apa ja barang belajar.

Tapi takpa lah, Zahra kecik lagi, hihi. Kecik ka? Dah Babah nak belikan untuk anak dia, apa salahnya. Yang penting anak Babah Bonda happy, cukup. Benda lain kita tolak tepi dulu ok.

Masa mula-mula pilih basikal, mama pilih basikal yang memang sesuai untuk Zahra, warna purple & ada tempat duduk belakang serta bakul di bahagian depan. Basikal tu memang besar sikit & nampak tak sepadan dengan Zahra. Tapi bukannya Zahra tak besar kan, Zahra akan besar. Boleh lah gunakan sampai besar.

Tapi entah kenapa Zahra terpandang basikal ni, Zahra suka yang ni. Ok mama pun pilih lah yang ni untuk Zahra. Dari segi body semua memang tak jauh beza dengan basikal lama Zahra. Tapi aku suka jugak yang ni, comel!. Hurm, esok dah besar kena beli basikal lain pulak lah.

So, ni lah basikal baru Zahra hadiah dari Babah. Tiap petang mesti Zahra nak naik dekat luar rumah pusing-pusing.

Ni pulak basikal lama Zahra. Basikal pertama Zahra. Masa tu umur Zahra baru setahun. Hadiah ni dari aku. Masih cantik lagi. So, simpan ja lah dalam stor, hihi.

You Might Also Like

0 Pengomen: