Selamat Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum.

Wah, lama sungguh tinggalkan blog kesayangan ramai ni kesepian, ehem. Haha, perasan!!. Raya punya pasal lah ni. Nak spend quality time dengan family. So, takda gadjet sepanjang masa bersama, baru ada feel, tak gitu? Hihi. Bila dah raya ni kan banyak lah blog-blog yang dah tak update. Kalau update pun, cuma entri pendek ja. Aku duk bayangkan blogger perempuan ni mesti tengah sibuk anyam ketupat, buat biskut last minit, layan anak saudara main bunga api tak pun tengah tampal manik ka labuci bagai nak rak dekat baju raya, haha. Maklum lah semua orang nak vogue kan raya-raya ni. Kalau blogger lelaki pulak mesti tengah main mercun, kalau yang baik sikit tu mesti tolong kemas rumah tak pun tolong bakar lemang, ya tak?. Alah, raya kan sebulan.

Hari ni aku baru terhegeh-hegeh nak update cerita pasal raya. Hangpa dah lama update cerita raya kan? Aku ni baru nak susun ayat hari raya, hihi.

Macam tahun-tahun sebelumnya jugak, kami beraya di Batu Kurau. Kampung halaman aku dan suami!!. Untung satu kampung ni, tak payah risau takut jalan jammed ka apa. Raya tahun ni semua abang kakak adik berkumpul.

Malam tu bermula lah episod memasak rendang & ketupat untuk juadah hari raya. Macam biasa kami adik beradik menjadi pembantu setia Mak di dapur. Kalau tak jenuh lah Mak nak buat kerja seorang.

Pagi raya bangun awal mandi sunat hari raya, Zahra pun pagi-pagi lagi dah bangun. Semangat pulak dia hari raya kan? Haha. Kejutkan Babah, siapkan baju Babah, dah tu mandikan & siapkan Zahra. Last baru lah aku boleh bersiap pulak. Tema raya kami tahun ni, kelabu!!.

Lepas Babah balik sembahyang raya kami bersalaman dulu dengan Mak & adik beradik. Kami mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. Halalkan segala makan minum kami.






Selamat hari raya aidilfitri dari kami sekeluarga untuk semua muslimin & muslimat. Semoga kita dapat bertemu lagi di Syawal yang akan datang. Selamat hari raya jugak untuk semua bloggers & pembaca blog ni. Dan tak lupa jugak untuk silent readers, ada ka? Haha. Aku menyusun sepuluh jari memohon maaf andai ada tersilap kata & tersilap komen yang menusuk hati. Kosong-kosong ya.

p/s: Gara-gara raya sakan ni, jamuan makan sana sini, dari dekat ofis sampailah weekend, ambik kau. Berat badan aku macam naik lah. Ohhh, tidak!!. Aku tak nak lah badan aku naik macam tong masa aku pregnantkan Zahra dulu. No man!!. Kena jaga dari sekarang.

No comments