Jodoh

11:34 Bonda Zahra 2 Comments

Mungkin saja ada orang yang bercakap pasal jodoh kita. Jangankan strangers, kenalan sendiri pun kadang-kadang ada yang persoal pilihan jodoh kita untuk mendedikasi hidupnya untuk kita & anak kita. Mustahil kita tak tersinggung. Kita yang ada sepenuhnya 24 jam sebumbung dengan dia. Rumah, kereta, kemana-mana kita dengan dia. Pasti kita yang paling kenal hati budi dia. Tapi insyaAllah semoga perasaan singgung tu dapat kita buang jauh-jauh.

Jodoh. Walau diputus untuk berasingan, kalau dah tertulis  untuk tetap bersama, takanlah terjauhkan. Ngee, terima kasih Ya Allah. Wallahi aku jatuh cinta pada suami aku untuk yang ke berapa ribu juta kali. I am at peace with our life choices now. To be close; us three, is our life goal.

Suami isteri lain suka masa bersendirian. Suka wang berasingan. Suka ada waktu berjauhan. Silakan. Betapa hebat Tuhan dengan sebaik-baik perancangan, kan?. Aku dapat yang sempurna untuk aku, orang dapat yang sempurna untuk depa. Semua seronok. As in, sepatutnya seronok sebab dapat apa yang terbaik untuk diri kita sendiri, kan?

Nak cari pasangan tak perlu pun yang berkopiah, berjubah, serbanis, niqabis. Cukuplah dua-dua nak belajar agama & sama-sama mencari keredhaan Allah. Yang nak terima baik buruk diri kita sebelum & selepas. Kalau tak taw, ajar. Bukan tinggalkan & mencari yang lebih baik. Sama-sama ada kurang jadi sama-sama belajar. Tak taw, tanya. Tak faham, p kelas agama sama-sama. Dia buat silap, perbetulkan silap dia. Bertenang kalau tak dapat apa yang kita inginkan, Allah tu Maha Adil.

Aku tak dapat seorang imam saat pertama dia aku nikahi. Macam dia jugak tak dapat seorang bidadari yang terjaga dari cela & hina dunia fana ni. Tapi sementara ada nyawa, akan aku tenun dia menjadi suami yang mampu menuntun keluarganya. Semoga dia jugak membentuk aku menjadi isteri yang layak dibanggakan dia. Mana taw, usaha ni cukup. Dapat lah kami sama-sama berusaha mencari Tuhannya sehingga jumpa.

Aku sayang suami aku, fillah. Selagi diizin jodoh, aku bersyukur. Kalau diambil semula, aku terima. Dipernahkan bersama pun sudah terlalu besar nikmatnya.

You Might Also Like

2 comments:

  1. Wowww. so sweet. may you both stay happy together forever.

    ReplyDelete