Jamuan Hari Raya Keluarga

14:01 Bonda Zahra 0 Comments

Assalamualaikum semua.

Hari ni tentu ada yang masih berpuasa untuk sunat Syawal kan? Alhamdulillah rahmatnya. Aku ja belum mula lagi ha, haish. Untuk entri kali ni sebenarnya kakak aku buat rumah terbuka pada hari raya ke-12 lepas. Selalunya setiap tahun kakak aku buat rumah terbuka pada penghujung Syawal tapi tahun ni diawalkan sebab anak dia yang bongsu tu dah balik asrama.

Apa pun majlis berjalan lancar. Tetamu pertama sampai jam 12.00 tengah hari. Semuanya kawan-kawan kakak aku dari media sosial & jugak saudara-mara terdekat seterusnya jiran tetangga lah. Untuk juadah majlis ni memang kami semua yang masak seawal jam 7.00 pagi lagi dah masuk dapur.

Alhamdulillah kami adik beradik dengan Mak lah orang yang paling terakhir balik jam 6.00 petang. Kalau dah berjumpa tu kan bersembang tak sedar masa berjalan cepat. Kami nak gerak balik ke Perak pulak. Jam 11.00 malam baru lah kami selamat sampai di rumah.

Ok, untuk tatapan hangpa, ni merupkan juadah wajib buat keluarga kami, haha. Laksa!!
Juadah lain macam biskut raya, kuih muih, pulut & bubur durian. Yang menariknya buah durian & buah rambutan pun ada ok. Tapi aku terlupa nak shoot gambar juadah ni sebab sibuk duk shoot gambar lain, hihi. Walaupun kepenatan keparas maksima tapi seronok kan sekali sekala berkumpul keluarga macam ni.




You Might Also Like

0 Pengomen: