Baby Wearing Review : I-Angel Hipseat Carrier , Carrier Bagus Untuk Baby 3 Bulan - 36 Bulan

Masa aku mula preggy dulu, keterujaan aku lebih pada nak stroller yang best-best. Sampai termimpi-mimpi lah. Last dapat hadiah dari Abah aku Candy. Masa tu selagi tak dapat stroller tu aku termimpi-mimpi & tak senang duduk lah. Tiap hari duk google usha gambar stroller, haha. Alhamdulillah Candy tu dah banyak berjasa. Nak pakai untuk next baby pun boleh lagi. Aku rasa berbaloi walaupun Abah aku beli dengan harga yang mahal tapi sebab aku guna stroller tu ke sana sini so aku rasa tak membazir pun. Kena guna sebaiknya, nanti Abah aku membebel, hihi.

Selain stroller, aku teringin nak sambar carrier. Masa tu suka sangat dengan brand Boba. Kalau tak dapat Boba dapat carrier brand yang ada jual dekat Mothercare pun kira ok dah bagi aku. Aku ni pun bukan taw sangat pasal carrier yang bagus ni. Tapi sebab harga Boba ni mahal so aku pendam ja keinginan tu. Keinginan tu aku pendam sampai lah Zahra dah besar ni. So, bila anak dah besar takda lah timbul lagi isu aku nak beli carrier untuk anak.

Bila dah kena travel sekarang ni setiap minggu naik train, keinginan tu timbul balik, hihi. Mulalah aku google sana sini. Lepas tu cari seller yang jual harga carrier dengan harga berpatutan. Gigih lah aku kumpul ilmu & belajar pasal carrier ni. Dari situ aku taw yang tak semua carrier adalah ergonomik. Dari situ aku korek-korek Mak Cik google baca setiap review bermacam-macam jenis carrier macam Ergobaby, Pognae, Snuggybaby & lain-lain brand. Brand yang aku sendiri tak pernah dengar pun sebelum ni, ada.

So, yang mana jadi pilihan aku untuk Zahra? Aku pilih JOSH Four Season Hipseat Carrier by I-Angel. Aku pilih Hipseat Carrier sebab banyak kelebihannya yang buat aku tertarik dengan carrier dari I-Angel ni. Ada orang kata hipseat tak elok untuk baby, tapi kan setiap produk tu dah dikaji sebelum diperkenalkan, so pilihan kita sendiri lah kan? Bagi aku, dengan hipseat, baby akan lebih selesa. Hipseat Carrier dari I-Angel ni bukan ja boleh digendong dengan pelbagai posisi tapi ia jugak dibuat dalam bentuk ERGONOMIK.

HIPSEAT DESIGN

Antara benda yang aku suka dengan I-Angel Hipseat Carrier ni, aku boleh guna dua pilihan iaitu boleh guna hipseat sahaja ataupun hipseat carrier (full wearing). Kalau baby kita jenis nak berdukung ja memanjang jenuh jugak kan, lebih-lebih lagi dekat rumah, takkan dalam rumah pun nak pakai carrier 24jam, baby pun naik rimas, haha. So, dengan hipseat ni lagi mudah & tak lenguh pinggang bila dukung anak. Hipseat ni boleh ubah nak letak kiri ka, kanan ka, ikut keselesaan kita lah. Lagi mudah nak buat kerja & bagi ibu menyusu. Tak lenguh dah lah pinggang aku, hihi. Kalau tengok dalam gambar dekat atas tu, seatnya tak keras pun, jangan risau. Satu lagi hangpa tak payah risau, hipseat ni memang kukuh sangat, buckel pun besar gedabak dekat belakang tu & boleh kita ketatkan ikut keselesaan kita & ia dibuat dengan Woojin Plastic.
Sesuatu produk bila dikeluarkan haruslah di buat kajian dulu, so dengan Hipseat ni boleh mengurangkan sakit belakang kepada ibu ayah sekalian. Nak buat kerja pun mudah kan, takda lah anak asyik nak jatuh ja.

HIPSEAT CARRIER (Fully Wearing)
Untuk cantum hanya tampal & zip di bahagian sini
Pilihan kedua mestilah full wearing. Kalau p Shopping Mall ka, tempat-tempat yang ramai orang ka, tak boleh lah pakai hipseat ja kan, macam tak sesuai pulak. Nak pasang tu senang ja, cuma zipkan macam dalam gambar dekat atas tu. Hangpa nampak macam simple ja kan? Tapi sangat kukuh ok. Carrier ni boleh menampung MIN 3.5 KG - MAX 20KG untuk baby 3 - 36 bulan. Pertama kali aku guna, rasa ringan ja. Berbeza lah kalau dukung tanpa carrier sekejap ja dah rasa lenguh pinggang & bahu. So, carrier ni memang bagus buat parents & baby. Ohhh, aku dah jatuh cinta dengan carrier ni!!.


Macam-macam posisi lah hangpa boleh guna. Nak face in, face out ataupun belakang. Tapi Zahra lebih suka face in sebabnya dia kan jenis manja nak berdakap ja ha. Buat masa ni posisi yang sesuai untuk dia face in lah.
Pastikan anak selesa & tulang dia dalam keadaan elok. Dua beza bila guna yang biasa & jugak Hipseat Ergonomik.
Antara posisi yang boleh diguna pakai bila guna Hipseat & jugak Full Wearing. Teruja tak? haha. Haruslah teruja, baby pun suka punyalah!.

Carrier I-Angel ni memang selesa di pakai bagi aku. Material ia dibuat dari organik fabrik, takda bahan chemical yang boleh buatkan anak kita terdedah pada bahaya lain. Selain tu material ia sejuk, tak rasa panas pun. Lembut pulak tu. Cara nak pakai I-Angel ni pun mudah. Kekadang aku berdua ja dengan anak aku, aku dah boleh pakai & buka sendiri carrier ni. Mudah nak pakai & mudah nak adjust tali. Kalau bawak p outdoor, hujan, ada kain cover untuk tutup kepala baby. I-Angel ni sesuai ja dipakai untuk indoor & outdoor. 

Aku memang banyak keluar berdua dengan Zahra. P beli barang dapur lah apa lah. Maklumlah en.suami jauh. So, bila aku keluar dengan Zahra tu, berpeluh jugak ketiak aku nak bukak tutup stroller. Nak mudah aku pakai carrier ja sekarang ni. Mana-mana tempat yang memerlukan aku pakai carrier, memang aku pakai carrier ja. Lebih-lebih lagi macam aku yang PJJ ni kan, tiap minggu travel Perak - Kedah, memang takda masalah punyalah dengan adanya carrier ni. Kemain teruja aku pakai carrier ni. Biasalah mula-mula dapat carier tu aku jakunlah sikit, haha. Kesimpulannya I-Angel Hipseat Carrier memang best!!.

Info Tentang I-Angel Hipseat Carrier

  • Has been approved as a safe product by the Korean Accreditation System.
  • I-Angel selects the highest quality materials and employs strict quality control easures that exceed global safety standards in the manufacturig of products to ensure a baby's safety and to fit mother's comfortably.
  • Reasonable price and best quality!
Untuk info lanjut boleh follow Facebook Page dan Instagram I-Angel di link bawah ya:

So macam mana? Tak rugi punyalah pilih I-Angel Hipseat Carrier ni untuk anak kita. Yang penting selamat digunakan & memberi keselesaan  pada dua pihak. Ibu gembira, anak pun selesa. Terima kasih I-Angel Hipseat Carrier.




No comments