Sahabat Yang Pergi Tiada Ganti

21:32 Bonda Zahra 2 Comments

Kali ni disebabkan rasa yang mendalam, aku tak dapat nak menulis.Entry ni pun ambik masa beberapa hari untuk aku siapkan.Rasa 'kehilangan'.

05 Jun.Aku tak dapat lupa tarikh ni.Satu peristiwa yang membuatkan tarikh ni sentiasa di ingatan aku.Perginya seorang kakak, sahabat, teman yang sangat istimewa.Suryani bt Mat Saat, pulang ke rahmatullah.Taw tak, aku tak pernah ada sahabat macam KakSu.Akak, akak pergi terlalu awal.Aku cuba kawal perasaan aku, tak nak sedih.Tapi tadi, bila aku tatap gambar Akak, tak sangka aku menangis.Aku rindukan Akak.Selalunya kalau ada cerita best ja aku mesti cerita dekat Akak.Tapi sekarang Akak dah takda.Aku kenal dengan Akak dah 4tahun tapi aku rasa macam dah berpuluh tahun kenal dengan Akak.Akak ni cepat mesra dengan orang walaupun dia bukanlah orang yang banyak cakap sangat.Aku yang kuat marah ni pun tak boleh nak marah lama-lama dengan Akak.Akak baik, suka tolong orang.Lepas ni takda siapa dah nak layan dengan aku movie dekat YouTube petang-petang.Akak dah takda.Hakikat tu yang susah aku terima.Aku tak sempat nak bagi taw Akak betapa aku hargai persahabatan ni.Nanti bila aku lapar, takda siapa yang aku boleh mesej, "Akak, boleh tolong tak?Lapar!!".:(

Akak, terima kasih atas segala kenangan, gurauan & aku taw Akak tak nak aku meratapi kehilangan Akak dengan tangisan.Aku bersyukur sebab diberi peluang mengenali Akak.Terima kasih untuk persahabatan ni Akak.Terima kasih sebab sudi bersahabat dengan aku, walaupun aku bukan lah sahabat terbaik.Akak sentiasa dalam ingatan, & aku akan sentiasa mendoakan Akak.Semoga Akak ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.Amin.

Allahyarhamah Suryani Binti Mat Saat
21.11.1969-05.06.2015
Al-Fatihah to the greatest friend i've ever known.I"ll miss u Akak.




You Might Also Like

2 comments: