Persiapan Raya Tahun Ni

12:27 Bonda Zahra 0 Comments

Hari ni Rabu, Rabu depan dah raya, insyaAllah. Aku takda cuti raya tahun ni. Aku kerja sampai hari last Ramadhan, Selasa. Masuk kerja balik Jumaat 8hb. Hurm, sedih kan? huhu.

Persiapan raya aku tahun ni macam biasa ja. Tema tahun ni kelabu. Baju melayu en.suami & baju kurung Zahra dah beli. Baju kurung aku pun dah beli minggu lepas dekat Kedah. Tu pun jenuh jugak nak memilih. Jumpa yang warna betui matching mahal lah pulak. Jumpa yang murah, dah saiz pulak takda. Dari Jitra ke Alor Star, cari punya cari , ada jugak yang berkenan di hati. Baju plain, cuma ada labuci sikit warna krim. Aku nak pakai dengan shawl plain jugak warna biru gelap, sebab sedondon dengan samping & kain baju kurung Zahra. Mula tu aku ingat nak pakai jubah ja tahun ni. Nak cari lah jubah kelabu. Banyak yang kelabu tapi dia punya kelabu tu tak sedondon. Macam pelik ja.So, takpa lah. Harga baju kurung sekarang pun boleh tahan mahal lah. Habis tu hang nak harga berapa Bonda oi? Nak murah sangat, jahit sendiri, hihi. Eh tapi kan aku rasa, tahun lepas macam ada ja lagi baju kurung bawah RM100, bersepah ok. Tahun ni ja pupus dah semua.

Ok, mai bercerita pasal biskut raya pulak. Aku macam biasa memang tak pernah tempah-tempah dengan orang ka kawan ka apa. Memang aku buat sendiri. Bukan lah aku seorang yang buat. Aku buat dengan Mak & KakTina. So, setakat ni takda lah tempah segala tu. Sebab Mak aku lebih suka buat sendiri. Tapi kalau macam kuih tradisional tu tempah jugak.

Dalam seminggu ni memang kami gigih lah buat biskut raya. Untuk KakTina, siap dah bahagian dia 5 balang biskut raya. Paling best zahra dengan sepupu-sepupu dia teruja & terkagum tengok kami anak beranak buat biskut raya. Semua pun mintak nak cuba buat, nak rasa. Nah ambik cuba buat, cuba rasa aku cakap, terus seronok lah semuanya.

You Might Also Like

0 Pengomen: