Nasi Ayam Zahra Pokok Sena

20:40 Bonda Zahra 2 Comments

Nasi Ayam Zahra nak ja aku ceritakan pada semua rakyat jati Pokok Sena ni.Nasi Ayam Zahra ni tidak lah dikira legend lagi.Tapi semoga akan menjadi sebutan kebanyakkan penduduk, pelajar, pekerja swasta atau kerajaan yang pernah makan dekat sini, InsyaAllah.
Sebenarnya aku pun tak taw apakah sejarah Nasi Ayam ni.Ada orang kata orang cina yang mula buat Nasi Ayam ni, tapi orang Melayu pun buat jugak.Tapi takpa lah tu tak penting, bagi aku sejarah Nasi Ayam Zahra ni baru nak bermula, haha.Siapa sebenarnya tuan punya Nasi Ayam Zahra ni?.Ok takpa, apa pun nama tuan punya Nasi Ayam Zahra ni, tentu sekali rasanya sedap.Stall Nasi Ayam Zahra ni terletak di dalam cafe iaitu Bangah Cafe yang terletak di Pekan Pokok Sena.Bangah Cafe ni beroperasi awal kalau bukan pada bulan Ramadhan, sejak pukul 11 pagi lagi.Kalau dalam bulan Ramadhan ni Bangah Cafe beroperasi mulai jam 5.00 petang.So kalau hampa dah teringin nak mencekik Nasi Ayam atau nak cuba makanan lain, mai lah datang sini.Bangah Cafe ni special sikit sebab dia ada jual pelbagai jenis pilihan makanan.

Ok lah sejak dulu sampai lah sekarang, harga Nasi Ayam ni tak tetap & makin naik.Yang ni memang aku malas nak komplen lah sebab zaman sekarang ni semua barang pun dah naik.Kalau disimpulkan harga memang biasa akan naik.Cuba lah rasa Nasi Ayam Zahra ni!.Semoga ianya akan menghantui & membuatkan hampa akan tidur kalau tak tahan nafsu makan, haha.
Selain sedap kan, eceh puji lagi tu!.Hampa kalau nak buat kenduri dekat rumah yang sikit, atau tiba-tiba ada sedara mara yang nak datang, Nasi Ayam Zahra ni lah hidangan yang paling sesuai untuk hampa hidangkan pada tetamu rumah hampa tu.Bawak ja motor ka kereta p sini, lepas tu order lah berapa pun, InsyaAllah dengan kiraan 1,2,3, siap!, hihi.Tulah magiknya Nasi Ayam Zahra ni.Sambalnya yang merah tu boleh buat hampa tertidur, tudia power tak?.Kalau ada buat gotong royong nak bersihkan rumah, nak cat baru, sesuai sangat beli Nasi Ayam Zahra, lepas tu hampa akan tambah 2 bungkus & sambung balik kerja.Nasi Ayam Zahra sangat berguna jugak di hujung minggu, sebab apa?Hampa malas nak dapur hampa berasap, atau pun anak isteri nak makan luar, ni lah pilihan terbaik!.




You Might Also Like

2 comments:

  1. bestnya dapat nasi ayam yang sedap. kebanyakkan orang sekarang buat nasi ayam cincai je

    ReplyDelete
    Replies
    1. try lah sini mommy kalau datang Kedah:)

      Delete