Baby Zahra Dah Besar Dah

Eh, eh dah hujung bulan dah kan. Cepat ja masa berlalu. Aku sibuk wei, sibuk sangat. Bukan sibuk jaga anak ja, tapi macam-macam punya sibuk lah. So banyak masa digunakan untuk jalankan tugas harian & masa untuk menghadap handphone layan blog @ facebook amat lah terhad. Nak pulak kalau balik kedah lagi lah. Aku banyak menyepikan diri lah tanpa update status dekat facebook, update jugak sekali sekala tapi lebih banyak kepada jarang update lah.

Sepanjang aku menyepikan diri ni macam-macam cerita lah yang aku nak cerita sebenarnya. Cuma malas tu yang lebih, so malas aku nak cerita, hihi. Silap-silap orang pun dah malas masuk blog aku, hah padan muka aku!!.

Ok ni, si baby aku ni Zahra dah pun berumur setahun 7 bulan. Sekejap ja kan? Dah besar dah baby aku ni, huhu. Zahra ni dapat lesen kaki masa umur dia setahun 2 bulan. Tak payah heran na sebab anak aku ni memang lambat berjalan. Tapi sekarang bila dah berjalan dia punya ligat mak aihhh!!, naik lenguh mulut aku ni duk membebel, hah hambek!.

Perkembangan Zahra sekarang ni, gigi dia dah penuh. Sebab tu pandai gigit orang dah sekarang, huh. Petah dah bercakap. Kelakar dengar perkataan yang keluar dari mulut dia, haha. Pandai sebut nak butak(bukak), nak tasyut(kasut), nak batey(bantal), apa lagi eh? Tapi masih banyak lah bahasa baby yang keluar. Nasib aku faham jugak apa yang dia nak.

Kalau bawak Zahra p Tesco beli barang dapur sekarang ni memang tak senang aku. Tak boleh lah nak lepaskan dia. Habis dia punggah barang-barang susun sana sini. Suka hati dia ja pindahkan barang-barang dalam pasaraya tu. Nanti kita p ke lain, dia pulak belok p ke lain. Huh, satu hal pulak nak menangkap dia. Lebih baik letak ja dia dalam troli tu. Tapi tu pun boleh bertahan berapa saat ja, haha. Nanti dia jerit nak keluar dari troli tu.

Kalau nak ke mana-mana naik kereta berdua ja dengan dia sekarang ni memang tak dapat lah. Mesti nak kena ada orang lain yang temankan jugak. Sebab nak kawal pergerakan si Zahra ni lah. Haish. Kalau tak, boleh huru hara pemanduan aku. Tapi kalau Babah drive dia duduk dengan aku, bukan main behave lagi dia ha.

Kalau ikut aku nak ja aku karang ayat panjang-panjang lagi, haha. Tapi masa terlalu mencemburui kan? hihi. Ada masa aku sambung lagi ok. Banyak ja cerita aku nak share dengan hampa semua. Sabar ya hampa. Hampa jangan lupakan aku pulak taw? Tata, titi, tutu.

No comments