Zahra Demam Lah Pulak

16:05 Bonda Zahra 4 Comments



Uit semua, hari ni mood aku kelaut.Mengenangkan anak kesayangan buah hati demam.Sekarang dah nak menginjak besar & beralih ke 1 tahun 5 bulan, demam pun datang.Benda yang paling cuak untuk mana-mana ibu kan.Demam bukan benda main-main.Dengan tahap suhu tinggi nak kena pantau.Serious sedih tengok Zahra sakit merengek.Kalau lah boleh sakit tu transfer dekat aku, aku rela.

Ahad kelmarin tetiba ja demam, panas!!.Siang tu kemain aktif main.Tu lah nak sakit tu sekejap ja kan.Akhirnya pagi semalam aku bawak zahra ke klinik jugak.Sebab Zahra merengek-rengek dengan badan panas, kurang minum susu.Tak tahan aku nak tengok anak aku macam tu.Sampai ja klinik check suhu agak tinggi lah.Tekak pulak dah merah bengkak tonsil.

Aku memang bertegas nak bawak Zahra p klinik.Takut buatnya panas tinggi sangat, sawan tarik pulak nanti.Nauzubillah, mintak dijauhkan.Dengan tekak bengkak merah, minum susu tak nak, makan tak nak.Kalau dibiarkan takut mudarat dehidrated pulak.Alhamdulillah lepas makan ubat baru lah Zahra boleh tidur.Kurang dah merengek, lega aku.

Tapi aku kena kerja hari ni.Berat lah hati melangkah nak p kerja.Dengan mengantuk, mamainya aku tak cukup tidur.Berjaga tengok keadaan Zahra malam sampai ke pagi.Sori Zahra, behave ya.Pegang badan Zahra pagi tadi sebelum p kerja dah tak panas sangat dah.Pagi tadi hantar dia rumah Tokwan, dia hantar Bonda dia p kerja dengan muka ada senyum sikit.Tarik nafas lega.Nasib baik Zahra dijaga Tokwan dengan Opah sendiri.Senang lah nak pantau.Terima kasih Ayah & Mak Mertua kerana memahami keadaan aku ni.

Harapnya Zahra dah ok ya, Bonda balik kerja nanti.Ya Allah, sembuhkan lah penyakit anakku, Amin.

You Might Also Like

4 comments:

  1. Amminn..shian die..Ibu angah doa semoga cepat sembuh ya sayang..

    ReplyDelete
  2. Ala shiannya Zahra, Moga Zahra cepat sembuh. Aamiin :D

    ReplyDelete