Usahawan Cilik Aiskrim Malaysia

15:47 Bonda Zahra 4 Comments

Aku suka ja nak kongsi aktiviti aku dengan Zahra.Hampa ingat tak lagi pasal projek berniaga yang aku buat dengan Zahra?Takkan dah lupa kud, hampa ni pun.Alah, projek jual aiskrim Malaysia tu.

Sekarang kan aku dah menjual dekat rumah ja.Hari pertama jual, ada lah seorang dua yang beli.Tapi bila esoknya, aiskrim Malaysia aku makin dapat sambutan.Wah, Zahra pun semangat tolong mengacau aku jual aiskrim.

Seronok jugak jual aiskrim ni.Dalam seronok tu, aku nak tunjuk & ajar Zahra taw macam mana susah nak cari duit.Secara tak lansung aku nak ajar Zahra menabung.Amboi, kecik-kecik dah ajar menabung ya.Kekwat sangat taw Bonda Zahra ni, haha.Faham ka tak lah si Zahra tu.Harapannya Zahra dapat lah terima apa yang aku ajar.

Semalam aku buat kira-kira, boleh lah untung sikit-sikit.Apa yang aku buat dengan duit tu?Semua aku simpan.Khas dalam satu tabung, tabung Zahra.Menarik kan menabung macam ni?Jum buat projek macam ni dengan anak-anak.Zahra sekarang dah jadi usahawan cilik aiskrim Malaysia.Bestkan?
Ehh nampak gayanya kena buat lagi banyak perisa lain pulak ni.Sambutan hangat dari rakyat jelata.Aiskrim!, aiskrim!, dengan effect bunyi loceng, haha.Cuba lah, gerenti puas hati!!.Babai.

You Might Also Like

4 comments:

  1. salam ,
    bagus la akak ni , ajar dari kecilkan
    meluntur buluh biarlah dari rebung kata orang kan

    ReplyDelete
  2. salam ,
    bagus la akak ni , ajar dari kecilkan
    meluntur buluh biarlah dari rebung kata orang kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam dik, in'allah.seorang ibu selalu nak y terbaik utk anak-anak dia:)

      Delete
    2. wsalam dik, in'allah.seorang ibu selalu nak y terbaik utk anak-anak dia:)

      Delete