Masakan Ringkas Pun Jadi Sedap

23:55 Bonda Zahra 6 Comments

Semalam, hari minggu aku dengan beberapa ahli family aku p berkelah dekat Taman Tasik Taiping.Saja nak bersantai bersama, eceh.

Seronok jugak bila p ramai-ramai macam tu.Rasa macam dah lama pulak tak berkesempatan nak duduk lepak santai bersama.

Kami masak ala-ala kadar ja.Awal- awal pagi memasak dah.Lepas pukul 12 tengah hari kami dah bertolak p sana.


Lama jugak kami lepak dekat sana.Sambil tengok gelagat orang.Ada yang jalan jalan sepanjang Taman Tasik Taiping tu.Ada yang berbasikal.Ada jugak dua tiga family yang berkelah santai macam kami.

Apa pun, aktiviti family macam ni memang best.Masakan yang serba ringkas pun semuanya jadi sedap.

Bagi orang-orang sekitar Taiping, Batu Kurau dan seangkatan, Taman Tasik Taiping yang terletak di Taiping ni memang dah sinonim sebagai salah satu tempat riadah pada hujung minggu.Sekarang pun terdapat pelbagai aktiviti yang ada, & banyak deretan kedai makan yang telah dibina berhampiran tasik ni.Selain tu, untuk aktiviti riadah disekitar tasik ni disediakan banyak kemudahan.

You Might Also Like

6 comments:

  1. bestnya family picnic dekat tasik :D siap ade bekal lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. al'lillah, best alya.sekali sekala santai cam ni kan.

      Delete
  2. seronoknya. I pun suka buat aktiviti mcm ni. bbq di sungai, bawak bekal mihun/ nasi goreng, atau pun lepak di taman waktu ptg/ malam. bawak bekal dari rumah. jimat dan seronok. hehehe . cuma skrg cuaca tak bagus lah. anak anak I gilir gilir demam selsema cirit -___- so kena stop semua aktiviti luar dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?enjoy ja .tu lah, cuaca sekarang tak menentu.takut jugak.kena kurangkan aktiviti luar.apa pun semoga anak mommy semuanya cepat sembuh ya:)

      Delete
  3. Tak pernah pergi sana lagi

    ReplyDelete