Berhantu & Merasuk

13:59 Bonda Zahra 9 Comments

Hampa semua pernah p kedai Mr.DIY tak?Aku rasa kan kedai ni 'berhantu'!Pernah tak 'hantu' tu merasuk hampa?Aku kan, kalau setiap kali p kedai DIY ni, confirm terasuk.Haih, hampa taw tak 'hantu' yang aku maksudkan tu?Bukan hantu yang kita semua duk takut tu taw.Cuma aku guna ja perkataan 'berhantu' tu, haha.Mana taknya, tiap kali aku masuk kedai DIY ni, rasa macam semua benda nak beli.Kalau ikutkan hati aku ni, dengan kedai DIY tu aku nak angkut balik rumah sekali.Barang-barang dekat kedai DIY ni semuanya murah-murah.Semua ada dekat sini, tu yang best tu.

Mana lah aku tak cakap kedai ni 'berhantu', kalau aku p ja kedai DIY, sampai sana apa yang aku tengok berkenan semua aku ambik ja.Dari rumah dah berhajat nak beli satu barang ja, bila sampai sana, barang yang aku nak beli tu, aku tak beli pun.Tapi barang yang tak plan tu jugak yang aku beli.Ishhh!, 'berhantu' sungguh, hihi.

Kalau merancang nak p DIY tu dengan tujuan nak beli barang yang aku nak ja, tipu sangatlah.Mesti ada ja beli barang lain sekali.Penuh satu bakul beli barang.Tu belum campur barang yang Zahra nak lagi, Tok Zahra lagi.Bila dah masuk ja DIY tu pulak, bukan setakat aku ja terasuk, Zahra dengan Tok dia pun sama jugak.Lagi haru.Siapa yang p tak terasuk  tu, memang pandai tahan diri dari kena rasuk ya, haha.

You Might Also Like

9 comments:

  1. i ada dengar dengar jugak orang cakap pasal kedai ni. lagi lagi toys dengan barangan kraf kan. tak sempat nak pegi lagi. balik keje teruss je balik umah -___- tapi seram jugak nak pegi kedai 'berhantu' tengah bulan kan. tunggu gaji je lah =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. try p mommy, bes taw.semua barang ada kat sini.tapi tu lah, macam mommy cakaplah, tunggu gaji baru boleh p ok, hihi:)

      Delete
  2. Setuju..masuk D.I.Y memang berhantu..semua nak beli..kreatip je pala pikir, fungsi item yang nak tu..siap pakej berangan lagi..hehe..barang tak plan nak beli pun, boleh terbeli..acane tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, kan k.fiza?kadang beli benda tu xda nak guna sangat pun, tapi dah berkenan, beli jugak.haih, melayang :(

      Delete
  3. sangat berhantu, kalao berpantang tu memang semua kelaut, sebab "pantang Nampak'

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, kan?kalau betui nak pantang, xblh p trus.hihi..

      Delete
  4. HAHAHA..bukan Diy je..lagi berhantu kedai RM2 xde yang xnak heheh..nampak je murah lpas dh amik ke kaunter tengok bill rm200 heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha, betui lah tu.Kedai rm2.00 tu faveret tempat mak saya tu,hihi;)

      Delete
    2. ha, betui lah tu.Kedai rm2.00 tu faveret tempat mak saya tu,hihi;)

      Delete