Apa Jadi Bila Suami Isteri Jauh-Jauh

16:02 Bonda Zahra 2 Comments

Bunyi macam tak syok, tapi ramai antara kita yang duk hadap benda ni.Suami duk Kedah, isteri pulak terperuk dekat Perak.Macam-macam lah lagi lokasi yang memisahkan pasangan walaupun sementara tapi cukup menyesakan oi.
Tapi kalau orang memang suka hidup bujang mayb hal macam ni depa tak kisah.Dah kalau hari-hari duk teringat, duk terbayang-bayang tu dah kira parah tu, haha.Nak makan sedap sikit pun duk teringat dekat suami, isteri tak lepas jugak nak telan.Tapi kalau makan nasik dengan ikan masin saja pun lalu kalau ada suami, isteri dekat sebelah.Nak buat macam mana tu?.

Kekangan hidup macam penempatan kerjaya yang banyak memisahkan anak dengan abahnya.Memisahkan isteri dari perhatian suami.Kata pepatah jauh dimata dekat dihati, betui ka macam tu?Jauh dimata seksa ku rasa ada lah.

Dugaan macam ni mintak-mintak lah dijauhkan.Selain soal hati, budget pun satu hal jugak kan.Kena amik kira jugak tu.Yelah, untuk melepaskan ringdu bukan free di zaman GST ni, hihi.

Kita kena sabar, setiap penantian ada hikmahnya.Tunggu & lihat.Apa yang kita buat, InsyaAllah akan berjaya.Kena lah cari penyelesaian yang terbaik.Semoga yang jauh dapat didekatkan, yang dekat dirapatkan, haha.

You Might Also Like

2 comments:

  1. salam ukhuwah ... anggap je ujian . sampai masa , akan bersama juga .

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam awak, in'allah, aamiin.tq.

      Delete