Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Haih, takda masa sangat nak berblog sekarang ni.Sibuk dengan urusan kerja.Cey, bunyi macam Tuan Guru Besar ja.Ingat balik 3 tahun lepas, aku rasa kalau aku takda kerja pejabat, dari pagi sampai ke petang boleh ja aku duk layan ber FB, layan You Tube.Masa tu aku takda blog lagi.Kekadang sampai balik lambat sebab nak layan internet.Haih, dah macam makan gaji buta pulak, hihi.Habis kerja, balik rumah, kemas rumah, tengok tv, makan malam, tidur.Memang takda life lansung.

Tapi sejak ada Zahra ni ja, aku masuk kerja pukul 8 lebih, aku terus buat kerja, waktu rehat aku makan tak pun buat kerja jugak.Tepat jam 5.10 aku tutup PC kat ofis, angkat kaki balik.Sampai rumah Zahra dah sambut aku depan muka pintu.Lepas tu, main dengan Zahra, mandikan Zahra, tengok tv dengan Zahra, makan dengan Zahra & tidurkan dia, sekali-sekali aku tidur.Lagi macam takda life, ye dak?haha.

Haih, tak macam tu lah.Aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang.Ada Zahra, ada Mr.Fitri.Alhamdulillah, aku rasa cukup sempurna.Walaupun Mr.Fitri aku jauh, sobsob;(.Balik-balik ada Zahra, hilang semua masalah kerja & yang paling heaven sekali dapat makan masakan Mak aku.

Terima kasih dekat Mak dengan Abah sebab sudi terima anak dia yang kuat menyusahkan, kuat makan, kuat habiskan beras ni.Nikmat Mak Abah.Allah tak tarik lagi, Alhamdulillah.Selalu boleh tengok muka depa lagi.Ustaz kata, dapat pahala tengok Mak Abah.Untunglah dapat kerja dekat dengan mak Abah aku.Syukur.

4 comments

  1. Ruti harian kalau ada anak..
    Mandikan anak, bagi makan pastu tidur..
    Dengan kita-kita sekali tido.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan sis?tapi bes..baru taw, macam tu lah mak kita jaga kita.

      Delete
  2. Alololo...comei nye Zahra tu... ;-)

    ReplyDelete