Hujung Minggu Dengan Mangga Asam Boi

17:08 Bonda Zahra 2 Comments

Sekarang ni semua pakat duk taw dah pasal mangga asam boi.Dekat fb, dekat insta, dekat blog pun ramai yang duk upload gambar, share resepi.Senang & sedap.Famous sungguh mangga asam boi ni.Aku ni duk idam lama dah, tak dapat-dapat.Mana boleh tahan kan?.Asyik depa duk layang gambar ja.Aku pun nak rasa jugak.

Hari ni, aku terus ajak kakak aku, buat sendiri mangga asam boi ni.Disebabkan pokok mangga dekat rumah kakak aku dekat KL banyak, dia ada kirim sikit dekat kami, hihi.Alhamdulillah rezeki.So, mangga dah ada tinggal beli asam boi ja lah.Dah ada semua, terus buat.

Potong panjang-panjang, lawa sikit, hihi.Resepi semua pun dah sedia maklum kan.Senang sangat.Guna buah mangga, campur dengan asam boi, gula, garam & cili api.Tapi aku ada letak serbuk asam sikit.Wah, layan lah, haha.

Sedapnya.Nak lagi sedap, kita sejukkan dia.Ulang-ulang buat lah lepas ni.Ada jugak letak asam boi merah kan, tapi aku suka lagi asam boi putih.Perghh!!.

You Might Also Like

2 comments:

  1. Meleleh tgk gambaq..masa bru2 kuar hritu, siap ada org jual kat p.tani opis..ada try beli..mmg layannn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..buat sendiri lah akak,puas sikit makan.sng ja..;)

      Delete