Favourite Aku, Akhirnya Dapat Jugak

10:12 Bonda Zahra 4 Comments

Alhamdulillah, dapat jugak aku makan laksa semalam.Duk teringin lama dah, tapi tak boleh makan.Semalam kakak aku masakkan, terima kasih k.tina.

Kenapa yang duk teringin sangat ni?sebabnya aku ni memang hantu laksa.Tapi kan aku berpantang dengan laksa ni.Setahun aku pantang laksa since bersalinkan Zahra.So, Zahra dah setaun 5 hari, boleh lah makan laksa kan, hihi.Mak aku memang jaga betul bab pantang makan ni.Ikut cakap Mak lah ni walau tak sepenuhnya.Semalam dapat makan laksa, buat ja dekat rumah.Puas sikit makan.Boleh ulang-ulang.

Kenapa lepas bersalin kena pantang laksa?Ikut kata Mak aku, laksa ni sejuk.Sebab laksa ni dimasak dua kali.Laksa direbus masa proses buat dia, lepas tu dikeringkan.Kita nak makan rebus lagi sekali pulak.Kesannya makan laksa, tua-tua esok sakit urat & senang lenguh badan.Badan kita pun mudah masuk angin.So, aku ikut ja lah.Selagi tak menyalahi adat & hukum.Pantang ja lah setakat mana yang mampu kan.Macam kata kita makan masakan yang dipanas berulang kali lah.

Haih, aku teringin ja, bukan mengidam ok.Bukan mengidam berisi ni.Jangan nak buat kontroversi pulak.Zahra tak puas manja lagi.Belum ready lah nak tambah  ahli jemaah buat masa ni, hihi.

Dapat jugak makan laksa kan.Lepas ni boleh masak sebulan 3, 4 kali lah.Dah tak pantang, haha.Menu ni menu utama waktu Hari Raya & waktu kami adik beradik berkumpul dekat rumah Mak.Mesti nak masak laksa, hihi.

You Might Also Like

4 comments:

  1. Haah betul tu..

    hantu laksa jugak.. so, terfikir lepas bersalin nanti macam mana lah agaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..kita geng;).kan?tak boleh tahan 0oo0oo..nak pulak orang duk makan layang depan kita, arghh..mencik taw!

      Delete
  2. oiye ke?
    asben aida x makan laksa dah skang.
    dulu dia makan. mungkin sebab ni.
    tapi nape dia x bagi tau aida ekk ??
    aida ni penggemar tegar laksa penang!!!
    kebetulan weekend ni nak ke penang :) yahoooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye, hihi..memang ada yang tak gemarkan laksa.Wah, kita geng lah.saya pun hantu laksa.sedap tu laksa penang!!

      Delete