Da Mate Of My Soul

Assalamualaikum sahabat blogger,

Cerita tentang pernikahan memang tiada akhir.Ibarat air yang mengalir, yang tiada hentinya.Cerita pernikahan itu selalu mencoretkan kisah yang selalu ingin dikenang.Dan bagi aku, pernikahan adalah sebuah cerita indah, yang selamanya akan bersemadi dihati aku.
Sesekali aku rasa tak percaya, bahawa aku betui-betui duduk atas pelamin, bersanding dengan seorang lelaki yang sekarang jadi suami aku.Percintaan dengan dia  bukan tanpa sengaja tapi sejak dari bangku sekolah.

Dulu, yang ada cuma seorang perempuan yang setia dalam cinta.Sentiasa menunggu kekasih hati dia, yang dia pun tak tau kat mana..Untuk dia, aku bersusah payah mencuri hati dia.Bermula dari admirer, menjadi kawan, kawan karib & akhirnya di sudi menjadi teman istimewa aku.Cuma bahagia yang dirasa!!.

Betapa aku menhargai hubungan ini.Tiap hari kami jumpa & bercakap tentang family, peribadi masing-masing, pelajaran, cinta.Indahnya saat-saat berkongsi sesuatu.Asalkan sentiasa bersama, apa pun berbaloi.Dunia ni seolah milik kita berdua.Di dunia kita ni cuma ada rasa gembira, selesa, bahagia.Betapa jauh pun kita pergi, saling mengingati & bersemangat untuk menghadapi kehidupan demi kelangsungan hubungan ni.Saling percaya  tiada sesiapa yang akan meninggalkan sesiapa!.Macam mana pun, tamatnya setiap pertemuan membawa harapan besar buat kita berdua untuk terus bersama di hari-hari mendatang.
Wahai babah kepada anakku, terima kasih kerana awak tak pernah mengeluh andai punya kekurangan dalam hidup bersama ini..Duhai bidadara yang ALLAH pilihkan untukku, terima kasih awak telah membangkitkan semangat saya untuk selalu mendekat kepadaNya di tengah-tengah kesulitan kita..Wahai kekasih hati dalam jiwaku ini, terima kasih awak selalu mengingatkan diri saya untuk senantiasa bersyukur kepada ALLAH atas rezeki yang diberikanNYA kepada kita sehingga kita boleh hidup setiap hari tanpa kekurangan..Wahai suami dari hamba yang dha'if ini, perkenankanlah isterimu mengajakmu untuk membangun sebuah rumah & istana yang indah di syurga kelak.Dunia ini bukan bahagian kita, & kita tidak akan tinggal lama didalamnya, biarlah  kita kelak keluar dari kesempitan ini menuju kelapangan yang indah.InsyaALLAH..Berusahalah demi kebaikanmu & kebaikan kita semua, aku akan selalu membantumu dalam menjaga amalan kita yang sedikit tapi akan tetap istiqamah.
saya sayang suami saya sangat-sangat!!


No comments